Fantastiska barn ;)


Jag har hört att barn blir som man formar dem, jag vill nog aldrig skaffa barn. :-)

När de gäller hundarna, så märker man vem som uppfostrat vem. 😇

Zera är den smarta, snälla, lättlärda och lite avståndstagande tjejen. Zera kan många "trix" och lär sig fortfatande. Tjejen som är slank & smidig och som gör som man säger åt henne (inomhus iallafall). Hon är den mest enastående hund jag någonsin träffat. I skogen är hon tuff. Jagat både ren, älg & björn. Skogen är paradiset. Hon är precis som Fredrik.


Eroz däremot.....killen som gör som han vill. ;-) lite korkad, halv tafatt och uppkäftig. Vill alltid ha sista ordet.
Han är klumpig, rund och go.
Vill gärna komma så nära inpå han bara kan, sitta i knä eller ligga på en i soffan.
Han som jag försökt lära allt möjligt, men han bara tittar bort och suckar, det är svårt & ta honom på allvar för han får en verkligen att skratta. Han säger alltid ifrån om inget behagar. Han vill gärna hälsa på allt och alla och är helt klart fantastisk. - Precis som jag ;-)

För när jag skaffade Zera va det mest Fredrik som tog hand om henne, jag började plugga inne i stan samma höst.
Och när Fredrik nu skaffade Eroz, är det mest jag som varit hemma med honom.
Det är iofs jag som lärt hundarna det mesta, men bandet mellan Fredrik & Zera skulle aldrig gå & kapa....jag skulle aldrig vilja göra det heller, för hennes välmående är viktigare än mitt.
Det finns ingen hund som jag sett älska någon så mycket som Zera älskar Fredrik. Kunde hon, så skulle hon fria till honom. De är en oslagbar kombination <3


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback