härligt.

Idag är det onsdag och i morgon åker jag (vi), jag längtar efter er, massor!

Va även ut till kaninerna nu, jäklar va stora det blivit.
2 kommer iallafall att bli vita och resen blir nog grå/svarta.. Mysipys.
Ska bli kul att se när de börjar bli ännu större och ännu sötare.

En del säger att "men det är ju bara ett djur" - dra åt helvet med er som säger & tänker så.
Det är nog bra mycket mer än "bara djur", de har stora personligheter, känslor osv.







Torkel:
Torkel är född i mars 2007 och är en okastrerad hankatt. Han är svart & vit.
Han var väldigt tillgiven som liten och hade alltid sin speciella plats i våran säng,
längst ut och låg raklång, givetvis med huvudet vid kudden. Nu när han är "stor" så är han en riktig flummare, haha.
Vill inte mysa så särskilt ofta, men kommer gärna och lägger sig i knät då han känner för de. 
Torkel älskar att vara ute, vinter som sommar. Torkel är min lillprins.



Findus: Findus är född i Maj 2008, osteriliserad honkatt (med tummar). Hon är vit, grå, svart och lite beige/oraqnge.
Som liten var Findus ett riktigt yrväder, hon var överallt och ingenstans HELA tiden, men ack så söt. Hon har alltid gillat att mysa, ligga på,under & bredvid oss i sängen :) Hon ska gärna vara i ansiktet och mysa, pussas och smånaffsa. (vilket inte är så kul på nätterna).
Har hon varit ute en hel dag blir hon alldeles knäpp då hon får komma in, hon vill vara överallt och är oftast övergo, ska kela till tusen. Hon har kommit på att leka apport alldeles själv, men det MÅSTE vara med den bollen som visas på bilden, annars bryr hon sig inte överhuvudtaget. Findus ska ha kissungar nu vilka dagar som helst och jag hoppas verkligen att de får tummar och blir minst lika underbara som henne själv. Findus är min ögonsten & lilla prinsessa.



(wille liten)
Wille: Wille är född någongång under maj, juni. 2008, okastrerad hankatt det med. Han är svart, beige/orange och grå.
Det är väldigt svårt att få grepp om honom, eftersom att han är född ute och inte van människor så är han väldigt skygg.
Nu är han van mig & fredrik så han beter sig faktiskt som vilken katt som helst, men så fort det kommer nån han inte känner vill han gärna sjunka genom jorden och försvinna. Stackarn!
I början när han fick vara ute kunde han vara ute i flera dagar och vågade inte komma in fören det var mörkt ute och vi lät dörren stå på vid gavel. Men han gör framsteg, nästan varje dag. Han har blivit väldigt duktig nu, han kommer oftast när jag visslar & ropar och vågar nu komma in även i dagsljus och kan även gå runt här ute och strosa utan att springa för sitt liv. Han hoppar även upp i soffan och lägger sig, och har..en gång. Strykit sig mot en kompis som var här på besök, jag blir glad då han är så duktig, Fredrik trodde aldrig att jag skulle få honom "tam", men vi är på god väg.


Pust, back to work!

Kommentarer
My

Söta katter :D



Blogg: http://mylika.blogg.se/
2009-05-13 @ 18:21:56




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback