misstag & tankar..

jag är en ganska krävande person egentligen, vill jag ha nått så vill jag ha det på en gång..att vänta är det värsta jag vet.
Vet ni varför? jo...för jag tycker att det man vill göra ska man göra, det finns ingen anledning till att vänta. Vad blir bättre av att vänta egentligen? Man lever bara en gång och det ska man väl ta vara på? Man ska göra det man vill och har lust med och bara strunta i vad andra säger... Bättre att ångra det man gjorde, än det man inte gjorde (ibland). Hade jag inte gjort massa misstag och följt livets alla regler hade mitt liv varit skit, jag hade missat jättemycket.
Jag brukar nästan alltid tänka; det finns inget ont som inte för nått gott med sig. Jag har gjort misstag som jag ångrar även om det var för kanske 5-10 år sen, men hade jag inte gjort de.. hade jag kanske inte gjort det som jag gör idag och givetvis viseversa. Jag kan givetvis inte påstå att mina misstag är bra, men ibland tror jag att det är bra att saker & ting händer, för man börjar inse saker efteråt. Ja, ni får ta detta med en nypa salt.. nu menar inte jag att jag tycker att det är okej att göra misstag osv, jag menar bara att det som hänt har hänt och att det kanske var lika bra?
..........................men misstag kan även vara en prövning, iallafall för mig!


Kommentarer
Denise

Misstag är väl de mest lärorika man gör!



Blogg: http://dandersson.blogg.se/
2009-07-29 @ 06:14:06




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback