jag bestämmer själv över mitt liv.

Ni vet den där leken; "viskleken" en börjar med ett ord eller en mening typ som; nu ska vi ha fest, och efter alla dessa öron och munnar så ändras ordet, och det slutar med att den sista kanske säger; du ser ut som en häst.
Hammarstrand är en enda stor visklek. På detta ställe ska man aldrig lita på det man hör utav någon, eller säga det vidare till någon annan, det sluta med att alla säger: men jag hörde det på byn, men hon sa det, och han sa det och bla bla. FEL OCH BARA FRÅGA PERSONEN DET RÖR SIG OM ISTÄLLET? Så slipper man fundera och leta rätt på massa folk, det är inte värt besväret - tänk på det till nästa gång.

En av de VÄRSTA saker jag vet, är när människor säger åt mig vad jag ska göra och inte göra, vad jag ska säga eller inte säga, vad jag ska tycka eller inte tycka - vill jag ha din åsikt, så ber jag förhelvete om den.
Jag är 20 år gammal och gör precis som jag vill och har föresten gjort det i många år nu.
Det finns bara en som vet hur jag ska leva mitt liv och det är JAG själv. Folk är olika, acceptera det.
Ingen kan komma och säga till mig vad som är rätt eller fel, låt mig komma på det själv.
Jag gillar inte heller allt ni gör, men inte fan säger jag såna saker som vissa av er kan göra?
Jag har inget med erat liv att göra, hur ni lever det osv. - och just därför bryr jag mig inte.
Jag blir så jävla irriterad, måste ni lägga er i vad jag gör och säger och tycker?
- Tragiskt!


Vad tycker ni, kära Hammarstrandare?


Kommentarer
Melinda

fyfasen va irriterande -.-



Blogg: http://melindawingren.blogg.se/
2008-09-09 @ 22:22:43
Kattis

Ibland suger det att folk pratar & hittar på saker, men ibland får man bara lära sig å leva med det å bara inte bry sig som dom vill. Du klarar det, låt dom prata.. Dom ledsnar tillslut:-) Love you hun!



Blogg: http://katarinajohanna.blogg.se/
2008-09-09 @ 22:46:03




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback