tänkte berätta lite om mig och mitt liv!

Torsdagen den 9 Juni, året va 1988 såg jag ljuset för första gången,
tillsammans med min tvillingbror Mikael på Nacka BB.
Vi föddes med kejsarsnitt, han kl 13:20 och jag 13:21 (om jag inte minns helt fel).
Bodde gjorde vi på Huggarvägen nere i Västerhaninge i en lägenhet och där bodde vi ett tag, ver dock inte hur länge.
I augusti samma år, den 14:onde för att vara exakt, lämnade Mikael (Micke) oss endast två månader och 5 dagar gammal..

Någongång i oktober/november så döptes jag i Västerhaninge kyrka.
Maria Therése Lilian Lindén Gradin blev mitt namn.

Vi flyttade upp till Hammarstrand efter en tid, men mamma flyttade tillbaka ner till Västerhaninge
 och allt som fanns där nere. =( Jag blev kvar hos pappa, så f.r.o.m 92 har jag varit folkbokförd här uppe.

Min barndom va väl si och så, fylld med saknad, funderingar, ångest och ensamhet.
Jag saknade min mamma varje dag, längtan var enorm.
Hur förklarar man för en tjej på 4-5 år, om det där med separation och allt?!
 Kanske inte alltid va så lätt för min pappa heller..

2 år senare fick jag mina första syskon (efter Micke då).
Mamma och hennes nya kille Conny,  fick Emma & Simon den 1a augusti - 94.
- JAG VAR STOLT OCH SÅÅ LYCKLIG!
Tyvärr, missade jag hela deras uppväxt pga att jag bodde 50 mil ifrån dem.
Det gör ont i mig, än idag.

Och 23 dagar senare fick jag mitt 3:dje syskon, Linus!
Denna gång va det Pappa och hans tjej Anna.

Åren gick, och 1996 dog min mormor, min fina underbara mormor.
- saknar dig varje dag.
(Morfar dog i en bilolycka ca 6 år innan jag föddes)

1997 bröt jag benet när jag ramlade i slalombacken, på dent iden så tävlade jag ganska mycket i Slalom och va nästan jämt uppe i backen och åkte. Året efter det åkte jag på min första ansiktsförlamning..

Sommarlovet mellan 4 & 5:an dog våran klasskompis Henke (en av mina bästa vänner)
- det var en svår och jobbig tid..
 - jag saknar dig och skulle göra allt för att få dig tillbaka.

Tiden gick då jag började i 6:an på Anders-Olof skolan..
 Den bästa tiden i mitt liv hade jag just under dom åren jag gick där..
Fick nya vänner, nya intressen och allt va bara så bra.

Träffade även min själsfrände, Petra.
Vi blev vänner och har varit det sen dess, i vårrt och torrt.
Utan dig hade jag inte klarat alla motgångar jag haft Petra... Du är en pärla!

Och såklart träffade jag min korkskruv till Elin =D
Tokfian nr 1. Hon fanns också alltid vid min sida och vi bråkade ganska ofta
men blev alltid sams lika fort igen.. :D
- elin, jag älskar dig.

Några dagar innan jag började i 7:an, den 27 augusti. - hände nått stort.
Jag fick ett syskon till, en fin välskapt lillebror.
som fick namnet Sebastian.
Denna gång var det Mamma igen, fast med sin dåvarande kille Janne.

Sommarlovet efter 9:an, va det bästa.
Vi hade så kul, jag, Petra och killgänget vårat.
Träffade min stora kärlek i maj inna jag gick ut 9:an.
 Men det tog slut några månader senare.
- JAG VAR SÅ LYCKLIG OCH HADE DET SÅ BRA DEN SOMMARN! =D

Började gymnasiet inne i Östersund, barn & fritid på wargen.
Trivdes skit om jag ska vara ärlig, men hade underbara lärare.
Bertil & Lisa, stort tack till er.
och till Petra förstårs, eftersom att hon va där med mig hela tiden <3.

27 augusti 2005, andra året inne i stan träffade jag Fredrik som blev min pojkvän.
Utan dig hade mitt liv rasat, faktiskt. Du fanns där i alla olika situationer och höll min hand genom allt.
tack, tack, tack! du är guld värd.

Tog studenten efter 3 år, alltså 2007.
Vilken dag, den bästa i hela mitt liv ungefär.
Att stå där på trappan en varm och solig dag, med vänner och familj.
och veta att jag äntligen var fri ifrån skolan, jag kunde göra vad jag ville nu.
Men idag, sitter jag här mittinatten på jobbet och undrar om inte livet var bättre förr..


Tack till er som varit mina underbara vänner under åren som gått.
Ingen nämnd och ingen glömd.

(har hoppat över några rader om mitt liv, bara för att det vart så mkt att skriva)


*ENJOY*

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback