Juldagen, oxå den över.

Och faktiskt, det hade varit roligare på hotellet. Så det så!
Men ärligt, denna by får mig att må dåligt ibland..En vanlig vardag hälsar vissa inte ens på varandra, men så fort det kommer lite alkohol med i bilden så verkar man vara bästa vänner ? Eller är det så att man för vissa inte får hälsa på den man vill men passar på då man är full och kan skylla på det dagen efter ? Eller försöker man bara vara trevlig såhär nu vid jul? - jag vet inte, men det STÖR mig....faktiskt! Man vet inte vart man har någon på denna by, igentligen. Utan man lyssnar på vad alla andra har att säga, men aldrig på den som allt egentligen handlar om? Trist..


Jag tycker inte, att NÅGON annan utan en själv..Ska bestämma vad man vill göra, vem man vill prata med osv.
Ett exempel; Alla säger till en person, vi kallar henne Klara att Kalle inte vill ha nått med henne att göra, lämna honom i fred osv.. men i hemlighet pratar Kalle & Klara och umgås... är detta då inte ett bevis på att Kalle kanske vill umgås med denna "Klara" ? Så varför kan han inte få göra de? Nääe, för att kalles tjej säger att han inte vill de, men det är väl HON som inte vill de.. Man kan aldrig sära på 2 personer som är vänner, bara för att man är svartsjuk. För det är då allt blir i hemlighet och ryktena blossar upp, kom ihåg de. DU kan aldrig bestämma över din kille/tjej, för de gör vad de vill....i smyg! ;-) (nej, detta hade inget med mig själv att göra)

Kommentarer
Petra

Nja, inte över allt kanske. Men då har jag ju digitalkameran. Men jag älskar iaf min Canon!<3



Blogg: http://ptjaernkvist.blogg.se/
2008-12-26 @ 14:28:08
Jannice

Intressant fenomen det där..och så sant! Ibland tror jag att en del vill smyga för spänningens skull..men oftast handlar det om att en respektive liksom förbjuder pga svartsjuka. Sen finns det de där som har det som jag..att ens partner inte vill ha kontakt, men då får den där personen för sig att jag förbjuder honom. Men då kan han ju smyga istället.., men det gör han inte. Undrar varför?! ;-)



2008-12-27 @ 14:29:15




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback