är mitt deppande bara ett minne blott snart? hoppas.

Igår hos läkaren konstaterade han att jag hade fel på min sköldkörtel - fick medicin osv.
Läste om detta idag på 1177 och allt stämmer så himla bra på mig;

Symtom

Exempel på tidiga symtom på hypotyreos är

  • trötthet eller nedsatt ork - check
  • depression - check
  • koncentrationssvårigheter -check
  • frusenhet. - check

Exempel på senare symtom är

  • torr hud & torrt hår - check (bara håret)
  • förstoppning.
  • sämre minne. - check, iallafall känns de så.
  • viktökning - check
  • långsam hjärtrytm
  • led- och muskelsmärta - check (ibland)
  • nedsatt fruktsamhet. - check.

Om man haft sjukdomen under en längre tid utan att upptäcka den kan man bli svullen i ansiktet och få en mörkare röst. - Tycker jag låter hesare än vanligt.

Skitsamma, jag hoppas nått blir bättre med mina små piller.


Kommentarer
Denise

Men vad skönt att du fått veta vad som är felande då och blir medicinerad =) Nu kan det bara bli bättre vet du! KRAM



Blogg: http://denander.blogg.se/
2012-01-18 @ 12:07:59




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback