Angående kamphundar!

Ja, nu är det ju så att jag har 2 hundar som ni okunniga människor skulle kalla "kamphundar", vilket gör mig hederligt förbannad. Jag kampar inte med mina hundar, alltså inga kamphundar. Hur jävla svårt är de & fatta? Jag kan göra att mina hundar används till kamp, men om jag vill använda mina till att mysa med istället så är de myshundar!

Att mina hundar kan vara vaktiga & bestämmande har inget med kamphundar att göra. Det är en instinkt, precis som det är för jämthundar att jaga & som för en Alaskas husky att dra släde. Det är inga beteenden vi kan ändra på. Om ni är rädd, kom gärna in i mitt hus ett par timmar så får ni se. Vilka små underbara barn jag har, för det är mina barn. Och kan ni inte lära er hundens beteende, ska ni kanske inte ha hund själv eller yttra er. Kan ni inte spara allt hat & all negativt tills den dagen de händer något allvarligt, om det nu ens gör de? Skulle ni gilla att bli oskyldigt dömd för nått ni inte ens är & har gjort? Ja, mina hundar KAN bita. Men det kan fan jag också...

Ibland är de så kul, att folk inte ens vet vad de är för ras jag har när jag ber dem gissa och nästan alla säger "har jag aldrig hört talas om" näää just de. Så farlig va den rasen va?

Klart jag respekterar folk som är hundrädda, men bara för att ni är rädda är inte mina hundar onda!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback