Förbannade skit!

Klev upp runt 5 imorse, gick ut med Zera, åt frukost & gjorde mig i ordning. Runt 6 började jag tok-hosta, så mycket att jag kräktes. Naturligtvis!
Jaja, inge jobb idag alltså. Jag blir liggandes, så jävla leds :-( iofs har jag varit trött hela påsken & varit täppt i näsan i flera dagar, det har väl legat nån förkylning i kroppen. Men den hade inte behövt bryta ut... F. hade lite smått ont i halsen igår & idag..och jag skickade dumt nog med honom alla halstabletter & zyx på jobbet i morse! Så jag blev utan......återigen otur :-p

När jag är sjuk vill jag att;
- nån ska vara hemma & ta hand om mig.
- nån ska vara mitt sällskap i sängen framför massa filmer.
- nån ska pussa på mig.
- att nån ska hålla om mig medans jag vilar/sover.
....men så är det sällan, så därför hatar jag att vara sjuk :p

Sen jag började gå ner i vikt, banta/dieta så har mitt immunförsvar oxå försvunnit. Känns som om jag aldrig varit så sjuk som jag är nuförtiden! Så tråkigt.. Nån som har tips på hur man bygger upp/förbättrar de?


Jo, visst kan man jobba för man har lite hosta! Men sist jag inte kände mig kry på jobbet, så åkte hela avdelningen på influensa & feber. Hur kul är det för dom stackarna då? Att jag kommer & smittar dom. Räcker att jag typ fick ångest förra gången.. Ja, nu va det kanske inte jag som smittade dom, men det kändes så.
Bara en annan känner sig ju liten & svag när man är sjuk....


Jaja, jag har gjort te & ska lägga mig & läsa. Jobbigt då man är så pigg i övrigt. jag försökte somna en stund förut, men det gick inte & jag har väl aldrig varit ute med Zera kl 5 förut? (förutom när hon va liten) Bara de säger väl att jag inte mår bra, haha!

Host, host, host! Det river i min hals.
Tar mitt te & går & läser nu. Hörs!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback