åt helvete!

Som en del av er redan vet, har kommunen köpt in ett nytt "schema system" som heter Time Care, så att folk kan höja sin tjänster & försöka lägga scheman på egen hand. Det låter ju bra....Detta alltså inom vården, men hur blir det med oss vikarier då?
Jo, lyssna ska ni få höra. Vi vikarier kommer ingå i en vikarie pool, alltså en timecare pool, där vi kan lägga in alla våra tider där vi är tillgängliga, och när vi frågade hur man kommer att bli kontaktad så får vi till svar; via sms.
Vilket betyder att; de skickar ut ca 5-10 sms till folk & den som svarar först får jobbet. Sinnessjukt!

För det första, vi kommer alltid behöva ha mobilen tillgänglig på toa, i duschen, på badhus, på bio osv om vi ska kunna tacka ja, och det gäller ju att hinna svara först.
För det andra: Det finns såna som är äldre som inte ens kan skicka sms, så alltså kanske de inte får jobb?
För det tredje: Man har kanske inte pengar på mobilen jämt, men fick till svar att om han inte hade de, var man inte heller tillgänglig att få jobba.  Jag frågade min "chef" ang detta & får till svar; du kommer bli kontaktad via mail eller sms. Då svarar jag; men inte fan tänker jag kolla det varenda eviga dag kl 6 på morgonen. Får till svar: då blir du utan jobb! ..FINE!
För det fjärde
: Man verkar ju alltså kunna bli skickad lite varstans och som vi vet, så är det 5 mil till Stugun & 2 till Bispgården och alla kanske inte har bil? Så då kanske man måste hålla på att leta bil kl 7 på morgonen.
För det femte: Man ska alltså behöva slösa massa pengar för att svara eller dyligt på sms..
För det sjätte: Det är inte alla som har mobil eller dator av de som är "äldre" och ska man då köpa det för att få jobb, bara det är totalt jävla sinnessjukt. Jag tror att 98 % på jobbet tycker att detta är sjuk, världelöst & helt idiotiskt.


ALDRIG får man nånting tillbaka för att man sliter inom kommuns alla väggar, inte ens en jävla utbildning så man kanske kan stanna kvar här? Nääe, köp era jävla hus istället... Men klaga då aldrig mer!

Kommentarer
Helena

Håller med dig till viss del, men för min del känns detta bra. Just av den anledningen att jag inte behöver jobba för förtjänsten utan för att komma ut lite. Känns inte så vidare bra att tacka nej när någon ringer, då är det bättre med sms och mail. Men det är jag det. Men du, när jag var på TCpool.utb i veckan sa man att man blir "sorterad" så att man bara blir kontaktad av de avd som man är introducerade på och inte i hela kommunen...



Blogg: http://mattjat.blogg.se/
2009-01-15 @ 16:54:25
Denise

Jag kommer inte göra ett jota i det där systemet! Aldrig nånsin att jag kommer dra med mig tlf och sitta o vaka över internet ständigt. Hela systemet är som en enda auktion. ALDRIG säger jag bara. Cheferna kan gå ut på golvet istället och testa det nya, härliga systemet...



Blogg: http://dandersson.blogg.se/
2009-01-15 @ 17:07:00
Anonym

Förstår att det känns ovisst hur det ska bli, jag hoppas iallafall att du kommer att få jobba mycket i röd, det är kul när du är där GullMia /



2009-01-15 @ 17:26:36
mia nipis

Håller fullständigt med,det är rent idiotiskt,Jag fattar fan inte hur dom tänker.Kram Mia.



2009-01-15 @ 17:41:15




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback