vi hjälps åt :P

Satt & läste en blogg och då kom jag genast på en sak, ungdomskärleken.

Kommer ni ihåg hur man va när man va kär i 14-15 års åldern, man blev lycklig genom att bara hålla nån i handen på en bio eller ett litet sms som löd: ska vi ses ikväll? man blev varm i hela kroppen bara man mötte blicken på den man tyckte om.. Det fanns egentligen inga krav, inte för mig iallafall. Man var nöjd med att ses på bussterminalen efter skolan & på kvällarna, det var lixom aldrig; när kommer du hem, vart har du varit osv. man bara tog kärleken som den va och sågs man inte på 2 dagar så gick inte jorden under för de.. men idag ? Jag blir ju nästan knäpp om f & jag inte ses på 2 dagar, jag blir fundersam om han kommer hem sent osv.. varför har jag blivit sån, egentligen ? Kärleken borde ju vara starkare nu än då?.. Inte så att mitt förhållande med F är dåligt och mitt förhållande med någon innan va bättre, näääe... jag gillar bara att bolla lite med mina tankar & funderingar. Jag tror det är skillnad, på att vara " tonårskär & vuxenkär "..tror ni det? vad är skillnaden för er ? jag vet skillnaden, åtminstone i mina fall..
Jag menar inte heller att vuxenkärleken är sämre, de har nog både bra &d åliga sidor båda fallen..
De är nog rätt lika, bara de att de saker man kanske tänker, känner, gör och hittar på är annorlunda!




- Fredrik & Jag -

Ungdomskärlek som blivit vuxenkärlek ?

Kommentarer
Melinda

Jag vet skillnaden :) det märker man med "åren" ^^, <3



Blogg: http://melindawingren.blogg.se/
2009-04-23 @ 16:43:27
My

Känner igen mig i det där med när han kommer hem sent, att man är fundersam. Förut tror jag inte man tänkte så långt, det existerade nog inte :) Fast sedan tror jag man ska vara med om saker, som triggar upp de där funderingarna.. Eller jag vet inte alls. Var bara lite tankar kring det du skrev :)



Blogg: http://mylika.blogg.se/
2009-04-23 @ 17:10:24
Denise

Hihi, vad trevligt :) Fast det visste jag ju iofs.. vore roligt att veta vilka alla de andra är :O



Blogg: http://dandersson.blogg.se/
2009-04-24 @ 09:38:08




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback