jag saknar tiden att vara 15.

Tiden går för fort, jag tror inte att jag är redo för "vuxenlivet" ännu. Iallafall så känns det inte så just nu.
Jag minns tiden i 9:an, den bästa tiden i mitt liv faktiskt. Framförallt minns jag dessa känslor....
När man tex va på bio och höll någon man tyckte om i handen eller på vildhuset och det var disco och man kysste nån i ett hörn uppe på dansgolvet  eller när man inte kunde sitta still en hel lektion för att man ville ut och kolla om "han med stort H" hade rast. Allt va som lättare då, ingenting va komplicerat och man levde just för stunden.
Nu tänker man bara på; hus, bil, hund och barn osv.
- jag vill vara 15 igen, då hade jag gjort allt för att hålla fast vid det jag hade då.
Inte för att jag tycker att jag har ett dåligt förhållande med Fredik idag, snarare tvärtom...men ibland måste man få tänka tillbaka, njuta och minnas.

Tänk när man hade hållt handen första gången med en kille man gillade, minns ni också den känslan?
Hur det pirrade i hela kroppen och det kändes som om hela ansiktet sken som en sol?
Hur gärna man ville springa till sina vänner och berätta, men inte kunde för att man va rädd att förstöra den där hand hållningen som man väntat på så länge?! Hur man ville att tiden skulle stå still.. Åh, jag minns.

Allt det här är en del av mitt liv och mig, och det tär på mig att det är över.
Seriöst, jag vill vara 15 igen :(

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback